slecht nieuws van thuis.. :( - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu slecht nieuws van thuis.. :( - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu

slecht nieuws van thuis.. :(

Blijf op de hoogte en volg Dominique

27 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

21-03-2016
Met een klein beetje tegenzin ben ik vandaag mijn bed uitgekomen. Ik was er nog niet helemaal klaar voor. Toen ik, iets eerder dan de rest naar het ontbijt strompelde vroeg yvon me waarom ik nu al ging eten. Beetje gek, ik was zo’n 5 minuten eerder dan normaal. Toen ik aan tafel zat kwam Anna me vertellen dat we vandaag vrij waren omdat het nationale mensenrechtendag was. Pff als ik dit eerder had geweten… Na voor de zekerheid chris nog even gebeld te hebben ben ik terug mijn bed ingedoken. Helaas, slapen was geen optie. Een beetje een nutteloze vrije dag. Na een beetje geprobeerd aan school te werken en wat dutjes mochten we dan morgen eindelijk weer naar onze schatjes!

22-03-2016
Vandaag kunnen we onszelf eindelijk weer nuttig maken. Aangekomen op de hospice was chris er niet. Na wat navraag bleek dat hij de hele week niet aanwezig zou zijn. Flinke tegenvaller voor ons. Wij wilde deze week natuurlijk onze kleertjes gaan geven aan de kindjes :( Helaas was mijn schatje er ook niet, maarja genoeg andere lieffies om mee te knuffelen natuurlijk. We hebben vandaag weer stoeltjes schoongemaakt omdat deze echt te vies zijn om op te zitten.

23-03-2016
Weer was ze er niet, begin je je toch meteen we zorgen te maken. Vandaag was het wasdag, alle bedden moeten verschoond worden. Met de lekkende wasmaschine schoot het niet heel hard op dus hebben we dit met de hand gedaan. Ook de peuters gingen vandaag in bad zodat ze lekker fris hun bedjes in konden.

24-03-2016
vandaag heb ik me ontfermt over de speelgoed kast. Deze staat helemaal vol, het lijkt of ze heel wat hebben maar het is eigenlijk echt niets. Heel veel boeken die engels zijn, worden dus niet gebruikt. Kapotte stiften, uitgedroogde verf, kapot speelgoed, enz. Na een hele ochtend uitzoeken met lieke in een klein benauwd hok vonden we het wel mooi geweest. ’s Middags hebben we onze muur nog maar een keer wit gemaakt. Als dit droog is kan het echte verven beginnen. We wilde het rustig houden omdat het op de slaapkamer al zo druk is, dus hebben we gekozen voor jip&janneke.

’s Avonds zijn we nog even naar de bar geweest waar ik ongeveer een halfuur was. Na slecht nieuws van thuis ben ik meteen naar huis gegaan, ja dan baal je wel even nog meer van die afstand. Het liefst ben je er dezelfde dag nog. Mijn gedachte om eerder terug te gaan werd door iedereen afgeraden, ookal voelt het niet helemaal oke, hou ik het daar dan maar bij.

  • 27 Maart 2016 - 10:45

    Jenny:

    Ik snap dat je de gedachte had om naar huis te komen. Maar een goede beslissing van je dat je blijft. Wij voelen dat je in gedachte bij ons bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4706

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Stage in zuid-afrika

Landen bezocht: