sokkie sokkie en kleding wegdoen - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu sokkie sokkie en kleding wegdoen - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu

sokkie sokkie en kleding wegdoen

Blijf op de hoogte en volg Dominique

27 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

15-03-2016
Vandaag mogen de baby’s lekker gebadderd worden. De meeste vinden dit niet zo erg maar er zijn ook wel wat kinderen die in paniek raken zodra ze weer in bad moeten. Vooral het wassen van de haren is een hele uitdaging. Hier komt ook nog een bij dat met zijn vieren en 2/3 baby’s in een kleine badkamer niet de ideale omstandigheden voor een lekkere koele ruimte. Dus na flink zweten en benauwdheidsaanvallen roken alle kinderen weer heerlijk naar zwitsal.

Na stage zijn we naar een winkeltje gegaan waar ze hele leuke kleding hebben. Het kost hier niks en we worden niet opgelicht naar ons idee omdat we ook nog flinke korting kregen. Terwijl in veel winkels de prijs behoorlijk omhoog word gegooit omdat wij blank zijn en ze ook nog zien dat wij hier niet vandaan komen.

’S Avonds hebben we kennis gemaakt met Sheldon. Een jongen die in de 3 weken (vanaf deze week geteld) dat Lynette op vakantie is, een paar keer wat leuke dingen met ons wil gaan doen. We hebben kennis gemaakt en daarna zijn we gewoon op tijd naar bed gegaan.

16-03-2016
Alsof het allemaal nog niet warm genoeg is worden vandaag de peuters in bad gedaan. Bij deze kindjes zijn er veel meer die en hekel hebben aan het in bad doen. Ze vinden het eng om water in hun gezicht te krijgen en raken dan ook helemaal in paniek.

Net voor het einde van de dag werd Nine gebeten door een kind! Ze had een lange broek aan, maar het kind heeft hier doorheen gebeten en het bloedde zelfs een beetje. We waren natuurlijk allemaal flink in paniek omdat we altijd zo voorzichtig moeten zijn met bloed en speeksel. Altijd hebben we handschoenen en schorten aan. Meteen heb ik de zuster gevraagd of het gevaarlijk is. Zij veronderstelde dat het kind niet ziek is.
Dit konden wij moeilijk geloven dus hebben we lynette gebeld. Zij heeft ervoor gezorgd dat we diezelfde dag nog naar de dokter konden. Ook de dokter gaf aan dat het volkomen veilig was. Hierdoor waren we wel gerustgesteld en konden we met een gekalmeerde nine weer naar huis.

Ook deze avond was Sheldon weer van de partij. Dit keer had hij zijn Engelse vriend John meegenomen, deze woonde hier net een jaar. Hij is samen met zijn vader en moeder verhuisd vanuit Engeland toen hij 16 was, pff en ik vind 3 maanden al heftig!

17-03-2016
Vandaag hebben we weer speelgoed schoongemaakt. Gekleurde blokken die inmiddels bruin waren geworden van al het vuil en het in de mond stoppen door kinderen. Je hebt de kleur van het badwater niet willen zien, maar na veel schrobben waren de blokken weer schoon. Met de gedachte in mijn achterhoofd dat de care-mothers dit nooit vol gaan houden zijn we toch ook maar begonnen aan het schoonmaken van de stoeltjes waar de kinderen op eten. Deze waren ook niet echt dat je zegt gekleurd meer. Na al het poetswerk van vandaag waren we he-le-maal uitgeput. Door de hitte is je energie al minder en om dan de hele ochtend te gaan schoonmaken maakt het er niet bepaald beter op.

En wat een verassing, Sheldon is nog even langsgekomen. Zo langzaam maar zeker vind ik het wel genoeg. Ik vind het heel leuk om bezoek te krijgen maar een beetje tijd voor jezelf is af en toe ook wel fijn.

18-03-2016
Vandaag heb ik mijn camera meegenomen naar stage en hebben we foto’s gemaakt van elkaar met onze favoriete kindjes buiten. Ook wel wat binnen met de andere kindjes. Er zitten echt hele leuke tussen!

YES! We zijn eindelijk weer een keer uit geweest. Na de lange taxirit van bijna 3 kwartier kwamen we eindelijk aan in Potchefstroom waar we de vorige keer ook naartoe zijn geweest. En wat was het gezellig. Sheldon had zich ook weer uitgenodigd. Misschien heb ik deze avond een paar drankjes teveel op, maar we hebben veel geoefend met sokkie sokkie. Een soort vaste dans die iedereen hier in zuid afrika kent. Je word letterlijk van het bankje afgetrokken en de dansvloer opgesleept. Na veel struikelen vond ik het eigenlijk wel leuk.

We eindigde de avond met een hamburger en frietjes en dezelfde lange terugreis waar iedereen lekker lag te slapen. Om 4 uur belandde ik eindelijk in mijn bedje.

19-03-2016
Ja, het is zeker, teveel drankjes op gisteren. Jeetje wat voelde ik me beroerd toen ik weer om half 7 wakker werd. we gingen naar een waterpark. Dit was niet veel bijzonders maar ik ben lekker verbrand! Na de heen en terugweg met zijn vieren op de achterbank van een klein autotje te hebben gezeten (halfuur heen en halfuur terug) waren we weer thuis. ’S Avonds hebben we met zijn zevenen pizza gegeten en ben ik lekker op tijd gaan slapen om wat in te halen van afgelopen nacht.

20-03-2016
8:00 was ik weer wakker. Mijn hoofd snapt niet helemaal dat het WEEKEND is volgends mij. Pff dan maar optijd eten en lekker de zon in had ik mezelf voorgenomen. Tijd om de andere kant van mijn lichaam te laten verbranden. Maar het was echt te heet in de zon dus dat heb ik ookal opgegeven. Daarna heb ik mijn kast uitgezocht. Met al die souvenirs zal ik toch ook het een en ander hier achter moeten laten… Nee maar ik heb mezelf voorgenomen wat shirtjes hier te laten die ik toch nooit meer draag. Of ik gooi ze thuis weg, of ik geef ze hier aan mensen die het echt nodig ehbben. De keuze was snel gemaakt. En we gaan volgende week misschien winkelen dus dan koop ik toch gewoon heel goedkoop nieuwe kleren! WIN WIN situatie!!

Daarna heb ik nog wat aan school gedaan.

  • 27 Maart 2016 - 10:03

    Annemarie :

    That's my girl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4702

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Stage in zuid-afrika

Landen bezocht: