Bruiloften en kinderkleertjes?! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu Bruiloften en kinderkleertjes?! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu

Bruiloften en kinderkleertjes?!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

20 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Dat Blog bijhouden is wel een beetje lastig...

10-03-2016
Na onze dag stage hebben we besloten om even langs de pep (lokaal goedkoop kledingwinkeltje) te gaan om wat kleren in te slaan voor onze schatjes. Karabo heeft schoenen waar we met zijn 3en aan het vechten om ze aan te krijgen. Veel te klein dus. Aan mij de eer om hier wat verandering in te brengen. Omdat het winter word, niet dat het hier dan koud is maar voor de mensen hier blijkbaar wel, besloot ik te gaan voor dichte schoenen en wat truien. Helaas waren er zoveel leuke dingen dat ik terug kwam met het volgende:
- Een jurkje met legging
- twee truien
- twee spijkerbroeken
- twee paar schoenen
- sokken en hemdje

Dit alles heeft me nog geen 30,- gekost. En ik heb nu al zin om het aan haar te geven.

11-03-2016
Na een stage dag van zeker 1,5 uur zijn we vertrokken we alweer naar huis. Vandaag helpen we Lynette mee met het klaarzetten van een bruiloft.
We hebben de tafels gedekt en geholpen om dingen klaar te zetten. Ik weet niet echt hoe ik het moet omschrijven, het was voor ons allemaal heel bijzonder om hier een deel van uit te mogen maken. Wat me wel opviel is dat de mensen hier helemaal niet gestresst zijn. Als wij dit in nederland allemaal de dag voor de bruiloft nog hadden moeten regelen, was iedereen massaal in paniek geweest en hier was iedereen zo ontzettend rustig. De bruiloft zelf heb ik niet meegemaakt maar ik vond het wel heel leuk om te zien hoe het er hier aan toe gaat.

12-03-2016 & 13-03-2016
Mijn weekend stond in het teken van huiswerk maken, als mijn lichtelijke concentratiestoornis het weer even toeliet.
Verder was het zaterdag ook de dag dat Ivar en ik een half jaar samen zijn, ja ja het begint ergens op te lijken. Heb ik toch de hele middag zitten huilen omdat hij zo’n ontzettend lief filmpje over ons had gestuurd naar me. LIEF!

Zondag heb ik ook nog even een deel van een verjaardag meegemaakt via facetime, leuk om je familie even te zien vanaf een afstandje maar wel een beetje gek om er niet bij te kunnen zijn.

14-03-16
Eindelijk weer naar stage!
Vandaag hebben we verf gekocht om dit weekend te beginnen aan onze muur te beginnen. We hebben gekozen voor Jip en Janneke omdat dit vrij rustige tekeningen zijn en omdat andere muren al heel erg druk zijn beschilderd.
Ook hebben we gesprek gehad met Chris. Kinderen krijgen gloeiend heet water te drinken als thee maar ook in bad is het water veel te heet. Nadat Chris dit had besproken met de care-mothers waren deze nogal gepikeerd en zijn we de hele middag flink genegeerd. Ik vond dit best vervelend omdat wij hier zijn om het beste voor deze kinderen. Zij doen iets wat niet goed is en zodra ze erop aangesproken worden zijn ze meteen van slag. Voor ons is dit nog een beetje moeilijk te begrijpen maar het komt vast goed.

Ook heb ik samen met Anouk & Nine alvast een kist met speelgoed schoongemaakt. Omdat we eigenlijk de hele niks doen willen we graag dingen schoonmaken dus zijn we hier vandaag eindelijk mee begonnen.

  • 20 Maart 2016 - 16:52

    Annemarie:

    Wat doen jullie toch een goed werk! Trots op je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4701

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Stage in zuid-afrika

Landen bezocht: