Krokodillen, van een berg af en luchtballonnen! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu Krokodillen, van een berg af en luchtballonnen! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dominique Bokmans - WaarBenJij.nu

Krokodillen, van een berg af en luchtballonnen!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

04 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

29-02-2016
Eerste dagje sun city.
Pfoe, goeiemorgen. Met frisse tegenzin kwam ik om 7:30 mijn bedje uitgerold. Na het ontbijt en de last minute inpakstress was het dan eindelijk zover. In afrika zijn ze niet zo van de tijd dus nadat wij drie kwartier hebben zitten wachten zijn we vertrokken. Na een korte stop bij potchefstroom, waar een gigantisch winkelcentrum is waar we een uurtje los mochten gaan. Voor nog geen 18,- kocht ik een shirt, pyama, tasje, souvenirs en lunch. Het is hier zo goedkoop dat de keuze van wel of niet kopen snel gemaakt is.
Om 16:00 kwamen we eindelijk aan in sun city. Na een beetje uitgepakt te hebben besloten we ’s avonds sushi te eten. Met zijn alle hebben we ons snel in een mooi jurkje gehesen en daarna hebben we, op nog geen 2 minuten lopen, heerlijk gegeten voor nog geen 15,- .

Na het eten hebben we een wandeling gemaakt en het park ziet er echt prachtig uit. Overal staan beelden van de wilde dieren. Er is een pad met allemaal olifanten beelden aan de linker en rechterkant waar om het kwartier een mooie show word afgespeeld van muziek en licht. Het is niet te beschrijven hoe mooi het hier is.
Aan het einde van de dag lag ik daar te kijken op mijn bank, mijn slaapplek voor vannacht, waar mijn rug het waarschijnlijk niet zo heel erg lang op volhoudt.

01-03-2016
Ons tweede dagje in sun city is aangebroken en we gaan meteen volle bak aan het plannen. Vandaag staat er aan het einde van de dag een safari op ons schema. Overdag hebben we het park een beetje te ontdekt en daarna een duik genomen in het mooie valley of the waves. We moesten wel op tijd weer weg omdat we natuurlijk onze tour niet wilde missen.
Wat was dit mooi om te zien. Het is niet te beschrijven hoe fantastisch het is om deze dieren in het wild te zien. We hebben ook echt ontzettend veel gezien. (kom de foto’s maar een keer bekijken haha) Zelfs een luipaard waar onze gids ook van onder de indruk was. Dit kwam duidelijk niet vaak voor. Helemaal onder de indruk zijn we eigenlijk weer op tijd naar bed gegaan want de volgende ochtend stond het volgende avontuur alweer op de planning.

02-03-2016
De wekker ging weer om 8:00 en het ontbijt was zoals gewoonlijk veel te hartig, met gehakt en een gebakken ei begon mijn dag, niet echt mijn ding. Daarna zijn we naar het activiteitencentrum gegaan waar een klein busje ons op wachtte om ons 280 meter de bergen in te brengen. Wat was ik zenuwachting. Want ja, daar hang je dan op je buikt aan een kabelbaan. Binnen 45 seconden zou ik beneden zijn werd me verteld. Nou daar ging ik dan, samen met lieke vlogen we nog geen minuut boven het mooiste uitzicht wat ik ooit heb gezien. De bergen van zuid-afrika naast en onder ons. Zo zenuwachtig als ik was voordat we gingen, zo vrij voelde ik me nu. Het was echt totaal niet eng en ik vond het echt fantastisch.

Toen we dit allemaal hadden overleefd wilde we nog even een kijkje nemen in het krokodillenpark. Dit was een apart deel in het park, na al deze enorme beesten kwam er een deel met kleinere krokodillen die er naar onze zin toch een stuk vriendelijker uitzagen. Toen we ons rondje hadden gelopen kwam de man met een ‘speciaal’ aanbod. Die lieve kleine krokodillen mochten we wel even vasthouden, ineens zagen ze er niet meer zo vriendelijk uit en sloeg de paniek lichtelijk toe. Zijn bek zat dichtgetaped wat voor mij de doorslag gaf om het toch maar even snel te doen voor de foto. Gelukkig was ik als eerste want hoe vaker de krokodil over werd gedragen aan de volgende hoe chaggrijniger hij werd. Toen we er daarna aan terug dachten was het niet slim dat we die man hier geld voor hebben gegeven. Die arme krokodil zat in een zwarte kist in deze hitte te wachten op de volgende klanten. Hoe meer mensen hier geld aan geven hoe erger het word natuurlijk. Het heeft wel interessante foto’s opgeleverd.

Hierna hebben nog even lekker een duik in het zwembad genomen in het zwembad. Daarna zijn we lekker uiteten gegaan.

03-03-2016
YAAAAY we gaan gewoon alweer op safari. Dit keer is het alleen smorgens en met de auto van lynette. We hebben weer zoveel prachtige dieren gezien en ook weer zoveel nieuwe in vergelijking tot dinsdag. Hierna hebben we een kijkje genomen bij de cultural village waar ze alle culturen naspeelden die in afrika leven/hebben geleefd. Dit was ook erg bijzonder.

Na nog even kort te hebben gezwommen zijn we ons klaar gaan maken voor het laatste avond eten wat we met zijn alle deden om de vakantieweek goed af te sluiten. Voor Anouk en mij was het alleen nog niet over met de lol.

04-03-2016
YES!!!! Het is eindelijk zover, het is vrijdagochtend rond 3:30 als mijn wekker gaat. pff, de andere meiden waren gisteren nog coctails gaan drinken maar dat zat er voor mij en Anouk niet meer in. Aangezien het nu al tijd is voor ons om op te staan. Na ons kort klaar te hebben gemaakt vertrokken we om 4:15 naar de receptie. Daar werden we een kwartier later opgehaald. Na een rit van ruim een uur door het safari park, waar we nog meer dieren tegen kwamen, zoals hyena’s (die er verassend zacht en pluizig uitzien). Waren we eindelijk op plaats van bestemming.
Daar lag hij dan, wat een gigantisch ding eigenlijk zo’n luchtballon. We hebben een prachtige zonsopkomst gezien en zijn over een deel van het safaripark gevlogen. Waar we ook eindelijk, als enige twee van de groep een mannelijke leeuw hebben gezien. Zelfs lynette heeft nog nooit dat geluk gehad en zij was hier al meerdere keren geweest. Wat waren we blij. En wat ziet alles er mooi uit op de vroege morgen in zuid-afrika. Na een vlucht van een uur hebben we weer ruim 1,5 uur terug gereden en zijn we gaan ontbijten, wat ook ontzettend lekker was! We zijn een ontzettend gave ervaring rijker en we hebben dit ook nog eens gedaan boven een van de mooiste pleken ooit.

Na dit grote avontuur te hebben verteld aan de andere meiden was het alweer tijd om naar huis te gaan en begonnen we weer aan onze lange terugreis van 3,5 uur naar het veilige en rustige viljoenskroon.

  • 05 Maart 2016 - 07:16

    Jenny:

    Wat een geweldige vakantie week! En weer een aantal angsten overwonnen

  • 06 Maart 2016 - 11:12

    Annemarie :

    Mooi verhaal, en idd super ervaring rijker xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 4710

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Stage in zuid-afrika

Landen bezocht: